top of page

Create Your First Project

Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started

SMK - Kampagnekoncepter

Opgaven

SMK satte sig for at appellere til en bredere målgruppe for at øge antallet af og diversiteten i besøgende

Projekttype

Kreative kampagnekoncepter - koncerter, foredrag, events, og kommunikation

Med fokus på kunstnere som L.A. Ring, Matisse, Rembrandt, og Toulouse-Lautrec blev SMK-scenen ramme for en række engagerende koncerter, taler og begivenheder, der som alternative talerør for kunsten skulle tiltrække et bredere segment af landets befolkning. Gennem årene blev en lang række kommende og anerkendte kunstnere introduceret på scenen i nye konstellationer, der afspejlede forskellige perspektiver på aktuelle udstillinger. Programmet inkluderede navne som Nikolai Coster-Waldau, Anne Glad Wagner, Jimmy Jørgensen og dansere fra Den Kongelige Ballet.

Proactor designede og planlagde også officielle åbninger af udstillinger, den årlige “Kulturnatten” og lancerede et spændende partnerskab med Stella Polars i form af en ny serie af DJ/kunst-events, der er forløberen til i dags SMK Friday.

Koncepterne appellerede til nye målgrupper og udvidede publikum med flere førstegangsbesøgende samt et markant bredere demografisk segment. Især vores DJ/Kunst-events skabte lange køer og fik tusindvis af unge mennesker til at flokkes til museet.

bottom of page