Create Your First Project
Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started
Yahoo - Proactors succesrige partnerskab med Yahoo i Norden
Opgaven
Proactor har i mere end fem år ageret Communications Lead for Yahoo i Norden og Nederlandene med kreative marketingkoncepter og en thought leadership strategi som omdrejningspunkt for partnerskabet.
Projekttype
Communications Lead: Marketing, PR/tekstforfatter, SoMe og events
Den førende globale teknologivirksomhed Yahoo har i flere år præsenteret deres DSP, adtech og Amplify 360 løsninger i Europa. For at booste deres marketingindsats i Norden og Holland indgik de partnerskab med Proactor som deres kommunikationsansvarlige.
I mere end fem år, og frem til at Yahoo lukkede kontoret i Norden, løftede Proactor Yahoos tilstedeværelse med effektive marketingkoncepter, der var baseret på en Thought Leadership strategi. Proactors tilgang omfattede blandt andet at skabe engagerende indhold til sociale medier, designe og eksekvere unikke og eftertragtede events samt sikre omfattende presseomtale for at fremhæve Yahoos produktportefølje og case studies. Resultatet af samarbejdet har været en markant stigning i Yahoos brand awareness og performance.
Proactors personlige repræsentation af brandet i alle markeder har desuden ført til opbygning af stærke netværk og forretningsfremmende partnerskaber som i høj grad har gavnet Yahoos forretning.
Men vores arbejde for Yahoo skal ikke måles ud fra vores egne ord. Lad os høre, hvad de selv siger:
Kenneth Landbo, Yahoo Country Manager, Nordics & The Netherlands; "Thomas Serup og hans bureau Proactor har i over fem år været Yahoos foretrukne kommunikationsbureau i Norden og Nederlandene. Deres ekstraordinære bidrag til Yahoos succes inkluderer imponerende resultater og ROI gennem deres kreative marketingkoncepter, PR og events.
Til trods for at Norden er det mindste marked inden for Yahoo's globale organisation, opnåede Proactor den stærkeste performance af alle markeder på sociale medier, målt i både views og engagement. Dette resulterede i en imponerende organisk stigning på 250% i followers på LinkedIn inden for en relativt kort periode. Derudover sikrede de betydelig presseomtale for Yahoo i primærmarkederne Danmark, Sverige og Nederlandene og positionerede Yahoo som en ubestridt Thought Leader inden for adtech gennem strategiske partnerskaber og events, herunder deres succesrige webinar-serie under pandemien og de eftertragtede Cannes-events i vores lokale markeder.
Takket være Thomas' enestående sociale evner opnåede Yahoo en stærk tilstedeværelse i Norden og Nederlandene. Hans fokus er konstant på at generere high-quality leads til salgsteamet, når der etableres og udføres events, webinars osv.
Proactors stærke præstationer leverede på alle KPI'er, inklusive at øge brand awareness og booste vores performance til nye højder."
Gisele Alves, Yahoo Sr Director, Global Integrated Marketing, New York; "Thomas is a brilliant marketer with an outstanding global vision. Always up for any teamwork challenge with good humor and an amazing business vision. His executive presence and high standards for client engagements, together with sales leaders, set the bar high. A pleasure to work with!" (LinkedIn recommendation)