Create Your First Project
Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started
AFSMK - Kommunikation, strategier & koncepter
Opgaven
Proactor booster American Friends of SMK og deres indsats for at promovere dansk kultur og kunst.
Projekttype
Kommunikationsstrategier og -koncepter
Proactor repræsenterer og samarbejder med organisationen, American Friends of SMK (Statens Museum for Kunst) om at øge kendskabet til SMK's samlinger og den danske kultur i USA.
Gennem udvikling og eksekvering af digitale koncepter og kommunikationsstrategier hjælper Proactor AFSMK med at skabe særlige oplevelser samt opmærksomhed omkring SMKs samlinger til glæde for kunstinteresserede, -entusiaster samt dansk/amerikanske interessenter. Opgaverne omfatter PR, SoMe content, digitale oplevelser af kunsten samt dialog med erhvervslivet om at integrere kunsten som værdisæt i deres kommunikationsstrategi og medarbejderpleje.
Samarbejdet har også ført til fælles kommunikationsinitiativer med anerkendte museer som MoMA, The Metropolitan Museum of Art og J. Paul Getty Museum for at fremvise SMK's samlinger for et bredere publikum.
Gennem samarbejdet med Proactor øger AFSMK opmærksomheden og værdsættelsen af den danske kultur og samlingerne fra SMK uden for museets mure, specielt i USA.
“Thomas is one of the most well-organized, dedicated and forward thinking people I have worked with. He makes projects possible with spirit, action and great ideas. Furthermore he's a warm person of mind.” - Hanne Støvring, Executive Director of AFSMK. (LinkedIn Recommendation)